Saturday, November 19, 2011

Blueberry Layer Cheesecake

Salam...
Pesanan daripada kakak ipar adik aku aka kakak adik ipar aku heheh..


Susunan didalamnya lebih kurang macam di sini..susunannya ya..2 layer chocolate sponge cake + creamcheese + blueberry filling..boleh tengok contoh layer kek macam kat sini juga..:D


Hari tu ada buat durian cheesecake, tapi buat macam ni lah, 2 layer spongecake, bukan base biskut macam kat sini..tapi aku tak amik gambo sbb kurang rajin nak kemas2 kan segala tuk ambil gambar..makanya seperti mana korang yg aku dah bagitau, kat rumah nih kan aku seorang je yg makan durian, walaupun sedap & asyik ulang alik je, tapi jenuh lah aku bila fikirkan pasal lemak2 nih..so, adik aku offer nak bagi kat jiran sebelah, dan adik aku lagi sorg balik kg bawakkan tuk isteri dia akak adik ipar aku..masa tu la kut kakak adik ipar aku nih rasa..

jadi beliau pesan blueberry..cumanya kek ni travel ke muar sana naik bas..!!...hehheh aku tnya condition kek tuh, lum dapat reply lagi...huhuhu kita tunggu reply diorg ya...

Dan seperti harapan pembuat kek homemade yang lain, semoga kek ini sedap sepertimana citarasa sesiapa sahaja yg memakannya..insyaallah...alhamdulillah..

p/s:okeh...alhamdulillah bila sampai muar, kek masih berada dalam condition yang baik..hehhe nampakkan aku letak plastik di tepi kek sebagai langkah berjaga2 biar tak runtuh bila berhadapan ngan bonggolan2 di atas jalan..:D macam di sini juga..tapi aku mmg banyak kali jugak pesan ngan adik ipar aku, terus masuk peti ais..

2 comments:

Rozita Ceritaita said...

sedap la kot.. tu yg senyap je tu...
wei ko berani bawak naik bas... tak cair ke ek?

Faiz said...

komen memberangsangkan ita..cair (tapi taklah jadi mcm air hehe :p)..tu yang buh plastik tepi..lagipun dalam bas kan sejuk...:)

alhamdulillah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih