Saturday, November 19, 2011

Moist Orange Buttercake & alunan kasih lagi...

Salam..

Baru buat petang tadi..:D


resepi ambil sini ya..aku buat setengah adunan je dari resepi tuh..saja lepas gian nak buat kek..dah lama rasanya tak makan kek..
kali ni aku tak da susu segar, tapi aku ada uht whipping cream..hehhe gantikan je lar..adunan memang pekat sikit ye, tapi kek tak keras..malah mcm terlebih lembut plak..tapi pada aku, aku lebih suka guna susu segar daripada whipping cream..lagi2 guna susu segar HL marigold tuh..hehe mmg guna susu tu pun selalu kalau buat kek tuk jual..insyaallah


Dipotong masa panas2, kek mmg tgah lembut sgt..pun suma makan panas2..ntah apa ayat aku tunggang terbalik ni ntah sorang pengomen tegar kata susu tak rata, yang sorg plak kata kurang masin..sudah..dah aku rasa macam masak meehoon goreng plak..hahhaha ntah apa2 je ntah..last2 aku biarkan sejuk..pastu baru makan..ok jerr..sedap..yelar..kek baru kuar oven panas2, makan nk rasa apa..biasanya kek kalau biar semalaman rasanya lebih sedap..

tapi, koko tuh aku terletak tebal sikit lah..dah aku rasa pahit..tapi adik aku kata lagi kurg ada la..emm confuse...

apa2 je lah..yg penting masuk ngan citarasa kami hehheh

3 comments:

Rozita Ceritaita said...

alunan kasih tuk sapa ni wei... hihi...
ko tak teringin ke nak buat kek pelangi2 cam orag sibuk buat skrg ni.. wah aku teruja tengok... tapi kalau aku buat sure pelangi jadi terlebih kaler kang..
ko buat la faiz pastu bg review..

Faiz said...

kek pelangi yg mana?..cer ko bagi link kat aku?..nnti aku tgok

Rozita Ceritaita said...

ko try tengok kat sini... aku minat tul kek2 dia...
http://www.fadrizals-cakes.com/2011/11/fadrizals-top-sale-continental-cakes.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih