Thursday, January 12, 2012

Lempeng & Sambal tumis

Salam..ni buat td malam..sambalnya buat pagi2 sebelum gi keje hehhe tu la jadinya bila tengah2 bulan ni laa mood lapar menjadi2..mood nak makan bertambah2..kalau nak selamatkan keadaan, paksa rela diri untuk masak..


Sebenarnya tu konon2nya la taknak guna minyak, emm yang paling benar nak merealisasikan apa yg ada dalam kepala so aku buat lempeng guna sandwich maker kahkah entah apa2 je ntah kan..ala lempeng biasatepung air ngan sikit garam..pastu masa ada lagi separuh adunan, aku letak pati ikan bilis sikit..hehe

Kononnya lagi masa tu tak mahu bubur nasi yang ada, aduhhh punya la lama lempeng aku nak masakkk..real la sangat apa yang dalam kepala ko faiz..bila dah tak tahan lapar, sementara tunggu lempeng, aku amik bubur nasi sesenduk sesenduk sikit je tau makan ngan sambal tumis ngan kicap sedap woo..tapi tahan je nak tambah...tak de la lama sangat masak lempeng tu punn..cuma time tu aku yang lapar sangat hehhe

Akhirnya bila dah masak tuh, aku makan bape keping je la sebab perut mogok kenyang sebab tunggu lempeng lama sangat..hehe


baik tak buat banyak2..just nak puaskan hati je guna sandwich maker tu hahhaha jemput tengok ya..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih