Friday, July 31, 2009

Muffin coklat

Masuk ni kali ke-4 dah aku buat muffin, dah kali ni la betul-betul menjadi...alhamdulillah..yang 1st aku buat dulu aku aku dah guna self raising flour, pastu aku lupa,aku g tambah pulak baking powder lagi hahhaha melimpah2 la dalam oven aku macam gunung berapi cuma tak ada percikan jer huuhuhuhu..pastuh, masa bakar tu elok naik, kuar jer oven, semua muffin tu masuk balik dalam cup tuh. Ngeri wa cakap lu kalo tengok masa tuh. takut nak makan hahahha tapi rasa dia sedap sebab banyak coklat.
Yang 2nd pulak aku nak cuba buat lagi resepi 1st tuh (sebab tak puashati, orang lain buat jadi jer..)..kali nih dah ada penimbang, jadi bole sukat betul-betul. uhhuhuhuu tak jadi lagi sebab semua kempis balik tapi bole dimakan sebab sedap...tapi tak puas hati jugak...nanti aku kena tanya sifu2 la..
Yang 3rd pulak, konon-konon nak buat muffin cam kat kenny rogers (aku tak pernah makan lagi, tapi adik aku kata sedapp sangat, dia la yang bagi semangat kat aku nak buat muffin nih) aku pun cari resepi...jumpa dua, aku ikut salah satu resepi tuh..waaahhh masa bakar dalam oven punya mekar cantik bak bunga mekar tengahari, masa kuar pun tak mendapp..cewahhhh cantik muffin aku...sekali bila makan, rasa tepung daaaa.....kerassss...huhuhuu
Ini yang ke-4 aku buat..resepi lain..tapi aku confius, nih muffin ke cupcake?..sebab struktur dia memang macam kek, ke memang muffin cam tuh...ermm tak pe la, yang pasti aku ikut resepi muffin, jadi apa yang jadi adalah muffin...huahuhahahahahah sedap arrr...cuma permukaan nya lebih manis banding dengan isinya (bak kata adik aku, gulanya naik atas...ermmm)...
Lepas nih aku nak cari resepi muffin yang kembang mekar yang macam iklan kenny rogers dalam tv tuh...ada sapa2 tahu resepinye?...hhehehhe nak mintak bole?..

Kawan-kawan..aku tak kata resepi2 yang aku cuba kat atas tuh tak bole pakai. Bagi aku bila aku cuba sesuatu resepi dan tak menjadi, mungkin aku yang ada tersilap kat mana-mana masa mengadun..kadang-kadang 1 resepi kena try buat banyak kali, baru betul2 menjadi dan masa tuh kita tahu kat mana silapnya...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih