Showing posts with label coklat buatan tangan. Show all posts
Showing posts with label coklat buatan tangan. Show all posts

Sunday, September 9, 2012

Coklat Hantaran Biru Putih II

Assalamualaikum..
Ni pesanan dari Cik Elis (maaf cik kalau tersalah eja..betulkan saya ya), pick up di Giant Bandar Puteri Puchong..

 

semua filling blueberry..tema biru putih..


Cik Elis refer pada Coklat Hantaran Dark Purple Putih yang aku buat sebelum ni..segala puji bagi Allah yang mempermudahkan pembuatan coklat ini..nak hantar tengahari sabtu, pagi lebihkurang kul 8 baru start..huhu berani wehh..ok, taknak buat lagi lewat2 pasni..adik aku pun dah bising suka buat last minute..

 

Terima kasih banyak cik elis atas kepercayaan, semoga coklat ini sedap dan catik seperti mana citarasa sesiapa sahaja yg memakan & yg memandangnya..insyaallah..

Sesiapa berminat boleh sms saya di 019-2819768..confirmation seminggu sebelum hari penghantaran coklat..thanks ya

Saturday, September 1, 2012

Coklat Hantaran Peach Purple

Assalamualaikum..
Tempahan dari Nor..

 


Pick up di Giant Batu Caves Khamis sebelum raya hari tu..inti almond dan blueberry filling...bawah ni aku ada buat buttercake alang2 mak aku tempah,aku buat tlebih sikit bagi sikit ke Nor..masa ambil ni Nor odw balik kg di mana eh?..kuantan kut..kalau tak silap..

Thursday, June 14, 2012

Coklat Hantaran Peace Hitam Putih

Assalamualaikum..

Coklat hantaran pesanan dari Cik Iza..nak design tuxedo macam hantaran merah hitam putih seperti di sini..


Filling white chocolate ganache dan white chocolate ganache with hazel nut..

 

Terima kasih Cik Iza, harapnya berpuas hati dan tidak serik untuk order lagi..dan harapnya coklat ni sedap dan cantik seperti citarasa cik Iza dan juga sesiapa sahaja yang makan dan yang memandangnya..insyaallah

 

Ada 4 cavities coklat untuk Cik Iza rasa, tapi gambar kemudian lah..:D lupa nak upload..

Info: Untuk makluman, hitam tu sebenarnya warna dark chocolate yang diletakkan sedikit pewarna hitam..tapi kalau dipandang betul-betul memang tak nampak hitam sebenar..nampak warna coklat yang sangat-sangat gelap.. 

nota untuk diri sendiri: huhu tak puas hati..

Sunday, December 25, 2011

Coklat Hantaran Merah Hitam Putih II

Salam..
Second order dari Cik Leena..yang sebelum ni pesan coklat hantaran hijau putih macam kat sini..

 

Tema yang diminta adalah merah hitam dan putih..kotak Cik Leena minta warna merah..


 Filling almond, hazel nut, blueberry filling & mango filling....


Pick up di Giant Batu Caves, Sabtu adalah hari cuti jadi ada cas untuk penghantaran..


Alhamdulillah..sempat juga aku siapkan walau badan dalam keadaan yg sangat penat sebab berulang alik dari kampung atas beberapa urusan.ecehwahh...tapi masa hantar ni memang muka cam hapa ntah..tak sampai hati pula nak tolak sebab ni second order..lagi pun bulan nih dah ada order yang aku tak boleh nak buat sebab kesuntukan masa, tak le lah nak tolak selalu kan rezeki ni..

Anyway, thanks ya cik Leena for your order..harap coklat itu menepati selera citarasa cik Leena, pengantin dan sesiapa sahaja..insyaallah..jangan serik ya..

Thursday, November 10, 2011

Coklat Hantaran Dark Purple - Putih

Salam..
Order dari Cik Nor Maisara..pick up di Tesco Puchong..


Tema dark purple dan putih..

 


Terima kasih ya atas kepercayaan...dan harap Cik Nor Maisara berpuas hati dengan coklat ini..insyaallah

 

Alhamdulillah..

Wednesday, September 7, 2011

Coklat raya 2011

Salam..Selamat Hari Raya pada sesiapa yg sudi berkunjung..

gambar coklat raya, tapi ni yg batch pertama, ni pun adik aku yg ambilkan..pun berapa bekas je yg diambil gambar..takpa, jadilah dr takda langsung utk aku ingt yg aku masih lagi ambil order tahun ni..aku mmg tak sempat..(+sedikit penat)..alhamdulillah walaupun tak sebanyak 2 tahun lepas, tapi tetap memberangsangkan, aku pun ada masa utk 'bersantai'. takda lah kelam kelibut hehhe ada lagi 2 batch lepas yg nih, tapi bukan setakat 2 keping, mmg takda langsung gambar..




filling kebanyakkannya almond dan hazel nut tp ada juga yg nak rasa semua jenis filling termasuk almond nib, blueberry and kiwi..ada 4 bekas juga yg tak mahu apa2 jenis filling, citarasa masing2

alhamdulillah..

Saturday, July 23, 2011

Coklat Hantaran Pink-Putih

Salam..ni k.Yus order lagi..sebelum nih k.Yus ada order tuk coklat hijau-putih ngan spiderman cake


K.Yus minta warna pink-putih design yg sama macam coklat hijau putih tuh, cuma tukarkan bunga 5 kelopak ngan bunga tulip hahha aku pun tak tau mould yg aku beli tuh mould bunga tulip, aku ingt bunga ros yg lum kembang hehhe :D


Filling Almond, Hazel nut ngan Blueberry..adehh..senget le pulok..tp aku dah betulkan sebelum delivery ya..


Banyakkan aku letak 'ozzy choc d'luscious' tu..huhuh fobia yg dulu tu tak ilang lagi..macam biasa, gambar letak bnyak2 walaupun benda yg sama.wahahhahha


Okeh, last2..kotak silver...


ingat nak buat muffin leh bagi sikit ke k.yus, tapi suma angan2ku musnah sbb tak sempat hehhe sbb tgok the blues main la harituh, pastuh sambung ngan Anissa episod last..huhuhu

aku pun teringin gak dah nak makan muffin nih..letak chocolate chip ke, filling blueberry ke kan?..emm sedapnya..

Thanks yg k.Yus sbb terus menyokong aku..:) harap coklat ini menepati citarasa sesiapa sahaja yg memakan dan yg memandangnya insyaallah

Friday, July 22, 2011

Chocolate - Hazel nut, Almond filling & The Blues...

Salam, ni kawan adik aku order, may be untuk berniaga raya nih mungkin..rasanya masuk nih dah kali ke3 raya dia order, aku ingt tuk makan sendiri, rupa2nya bg kawan2 rasa...bagus betul la, semangat meniaga dia aku suka

Yang ni filling nya Hazel Nut..


Yang ni pula, ada almond dalamnya.. 


Special price from now till Hari Raya, RM20 for 30 pcs chocolate..1 box, 1 filling, 1 shape..

kawan adik aku amik sendiri kat umah td mlm, masa tuh aku mcm kalut2 sikit satunya sbb tengah makan, satunya lagi sbb tengah dok tengok the blues ngan tiger main...antara sedar ngan tak aku mcm cepat2 nk tutup pintu pagar. Lepas kawan adik aku dah jalan g kete baru aku perasan/terfikir yg aku ni mcm menghalau ke..hahhahha bengong!!...tak halau tau..aku cuma kalut nk tengok bola hahhaha sori aa dik (kalau baca blog ni la)

thanks ya dik (alamak, taktau nama sapa)

Friday, June 24, 2011

Thursday, June 23, 2011

Coklat hadiah 12 pcs

Salam..
Coklat nih mamapipie pesan sebagai hadiah untuk sesiapa yg dapat capture 100,000 kat blog beliau di sini.


Hadiah ni aku pos terus kepada si pemenang, satu di batu caves, satu di terengganu sana..


alhamdulillah yg batu caves nya selamat sampai dan coklat juga dlm keadaan baik. tapi yg terengganu nya tak dapat respon lagi, harap2 suma coklat2 tuh dlm keadaan baik..

Sedia untuk di hantar..


bahagian dalam diletakkan bubble air wrap begitu juga dengan bahagian luar kotak coklat tuh sebelum di bungkus..alhamdulillah siap..

kepada sesiapa yg berminat, leh email or sms aku ya..tima kasih banyak2 ya adda..

Monday, June 20, 2011

Coklat 18 pcs.. :)

Salam..
Coklat 18 pcs, harga rujuk di sebelah kanan blog ya..hadiah boleh, door gift juga boleh



Penutup yg transparent atau lutsinar..



Tuesday, June 7, 2011

Coklat biru putih lagi..hehhe

Salam..
Coklat 12 pcs, harga rujuk di tepi belah kanan blog ya..boleh dijadikan hadiah or door gift juga boleh..




Terima kasih..

Thursday, May 26, 2011

Coklat Hantaran Biru Putih

Salam..


Coklat hantaran order dari Sally..


Semua filling mocha... :D


Tema hantaran sebenarnya 'Biru Subaru' (@ caldina/swift/sewaktu dgnnya -- ni aku yg tambah wahahha sampai pening cari ribbon sbb banyak sgt warna biru dalam kepala aku), fikir punya fikir, jadi mcm nih. sbb kalau ikat cam ribbon biasa, terlalu la tak kena


lagi satu..


Harap2 Sally suka, dan lg satu yg penting, pengantin juga suka :)..terima kasih banyak2 untuk Sally..oppss lupa...mcm biasa yg ini utk Sally makan sbb yg order sebelum nih takda sample untuk dia rasa hehehhe


Thanks again..alhamdulillah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih