Tuesday, April 16, 2013

Princess Cake - Red Velvet Cake

Assalamualaikum..
Order Suzie dari Ampang, pick up di Ampang Point hari Sabtu 30mac lepas..hehe dah setengah bulan baru nak update ye..

Masa hari sabtu ni aku plan nak pergi servis kereta. Jadi sebelum pergi pusat servis kereta perodua kat seri kembangan tu, aku dah siap buat bentuk skirt dan dah crumb coat dengan krim dah (cream cheese)..pastu aku pun pergi la dengan harapan dapat nombor awal. kalau dapat nombor awal, leh siap awal kan..padahal masa tu dah nak kul 8 kut..lambat dah tu

eh jap, pusat servis perodua hari sabtu akan ambil 30 kereta sahaja tau untuk di servis. jadi kena pergi pagi2 untuk ambil nombor takut habis.

Sekali hah! dapat no 17 (kalau tak silap aku la, tapi belas2)..adeh, macam tak leh nak siapla awal la kan..lepas je inspector/officer diorang cek, aku ambil slip and balik rumah jalan kaki..kul 12.30 paling lewat kena datang ambil sebab hari sabtu tutup pukul 12.30pm..


perggghhh...mak aiiii penattt nya..jauh beb..tapi aku tak sure berapa km, nanti aku update..2-2.5km rasanya..adik2s takda semua huhuhu tapi dulu penah gak jalan kaki macam ni tapi takda la penat sangat, maybe sebab faktor usia atau badan yg bertambah beratnya atau memang dah lama tak exercise..sian aku..padan la muka.  orang suh jogging, tak mau..

Sampai rumah lepak jap, baru sambung..semua tu cream cheese kecuali baju, bunga kat rambut, tulisan, bunga keliling merah putih dan daun itu krim biasa..

 

Then, dah nak kul 12 ni, tapi perodua tak telefon pun..aku pun telefon la, diaorang kata dah nak siap/mungkin dah siap lebih kurang macam tu lah ayatnya tapi maksudnya macam tak pasti lagi..tapi aku pergi la juga, jalan kaki lagi sekali..huhuh nak menangis..jauh je rasa..alhamdulillah..sampai je, adik kat kaunter kata baruu je siap..lepas tu rasa macam..nikmatnya ada kereta..


Pastu balik rumah ding dong ding dong, pergi hantar kek ni ke Ampang Point...memang nak dapat dugaan hari tu..jemmmmm sangat sangat di MRR2..dari simpang lebuh raya shah alam  nak masuk mrr2 sampai la simpang ke shamelin yg memang sedia jem tuh..jem 3 lanes jadi 2 lanes sebab ada pemasangan iklan atau betulkan board iklan..jauh beb..penat kaki beb...

 

Kesian Suzie, lama dia tunggu 1jam lebih sampai..aku sampai rumah je balik tuh, lepas asar kul 5 lebih, terus tidur tak sedar apa. pukul ~8.20pm tesedar terkejut terus pi maghrib..alhamdulillah Allah kejut..

Macam biasa, harap2nya kek ini sedap dan cantik seperti mana citarasa sesiapa sahaja yg memakan dan yg memandangnya..semuanya dengan izin Allah

3 comments:

mamapp said...

wah, santeknye

Rozita Ceritaita said...

baru sempat jengah sini... alhamdulillah skill ko makin menjadik faiz..

Faiz said...

tq Ita & adda..berkat doa dari korang ..tq tq alhamdulillah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih