Friday, August 24, 2012

Begedil tak jadi

Salam..
walau tak jadi, tapi nak letak gak...kahkahkah alkisahnya berangan dari kat ofis nak buat begedil sebelum berbuka puasa ramadhan hari tuh..smpai umah dekat 6.30pm..basuh bersih2, potong2, belah2 terus bakar kat oven..letak suhu 200degC, dah dekat setengah jam tak masak2..naikkan suhu 250degC, pun lambat masak..pastu cucuk2 macam dah boleh je, aku kuarkan dari oven..kupas kulit, masa ni sikit menyesal sebab tak kupas kulit tadi kahkahkah padan muka, konon la tuh. Pastuh try nak lenyek2.....guna lesung. tumbuk2, kentang lari..tumbuk2, terpelanting...dah SAH tak empuk lagi wahahhaa apa ke he nyer aku ni..pastu rebus jab, agak2 dah empuk aku angkat, tos & tumbuk..huhuhu masa ni tak terpelanting tapi aku tahu kentang lum cukup empuk..tapi aku dah tak larat nak layan..tumbuk je lah faiz oii..

kepung kepang, ding dong balik terawih bakar beberapa biji try test..aku pun tak tahu lah napa ngan aku hari tuh nak berbakar2 bagai..bila dah masak..emm tak sedap..jadi yang lebihnya aku goreng salut telur..lepas goreng, makan..biasalah..aku dah tahu kena punya..kentang tak lembut, ala2 masak tapi tak empuk kahkahkah baik aku buat tak banyak..aku yg abeskan..nak bagi sedap sendiri cicah mayonis ngan sos cili..


entah apa2 je aku ni..selalu masuk dapur (selalu masuk dapur, bukan selalu masak) pun jadi apa2 entah..adehhh

nota untuk diri sendiri: tepung 2 sudu..

2 comments:

Rozita said...

hahaha... baik ko rebus je dari awal tu...

Faiz said...

Kan?..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih