Tuesday, March 6, 2012

Carrot Cake 2nd Recipe --- 1st attempt

Assalamualaikum..

Hehhehe ntah apa2 je ntah..aku nak buat carrot cake, tapi rasanya dah jadi macam rasa kek buah pula..tak semena-mena aku dah dapat satu resepi kek buah yang boleh tahan sedap & moist...cuma terlebih manis. lepas ni aku kena kurangkan banyak kuantiti gulanya..jadinya ni kira success ke tak?..emm tak lah..dah tentunya nak buat kek lain tapi jadinya kek lain..ish ish

Masa mula-mula masuk dalam oven, lepas 10 minit rasanya, dah bau kuat, eh? pelik aku..tak kan dah nak masak kut..ding dong ding dong tergerak hati nak tengok..wargggh atas kek dah hitam..rupanya aku tak betulkan api, aku guna api atas je..pastuh terus letak kat api bawah je dalam 10 minit betulkan balik guna kedua-dua api..masa tu cool je..tak da rasa kecewa pun..ye lah kan trial..


Pastu dekat 1 jam kek masak..hehhe aku tengok ok je kek naik cam biasa..cuma atas tu je la gelapp..wahahha tak sabar betul aku tunggu sejuk, lama tul aku tunggu tak sejuk2..last last aku potong dan makan, ambil lagi..makan..ambil lagi sikit..eh? napa rasa macam kek buah pulak..jemmm ni sebab aku terlebih letak kismis la ni..letak sampai 100g..ish ish..secret recipe nyer kek letak kismis kan?..tu yang aku pun letak..secret recipe nyer kek kismis nya kat bawah kan?..aku nyer pun kat bawah..hahha walnut nya yang kat atas..tapi baru aku nampak aku nyer carrot..sebab yang carrot cake 1st trial hari tuh, tak nampak carrot nyer..sebab aku pergi parut lobak tuh macam nak buat bingka wahahha gelak sendiri okeh..orang suruh sagat, aku pi parut..mana la nak nampak..geleng kepala..


Kali ni resepi aku cuba dari sini, nanti lah aku try lagi..dah. aku belum nak buat lagi kek lobak ni. Tunggu mood datang..aku nak buat kek lain plak..

nota terkini: :) aku bawa gi ofis sebekas tupperware aiskrim 1 liter yang warna kuning tuh..heheh habis sudah..
aku pula daripada tak makan sangat kek buah, tetiba diri sendiri buat jadi sedap plak wahahhaha..macam nak warta kan ni sebagai salah satu resepi cuma tak tahu resepi kek buah ke resepi carrot cake wahahhaha...lepas disimpan semalaman lebih sedap dan moist. kacang walnut dalam tuh pun ok ngam2 sahaja..nanti aku buat lagi dan letak resepi ya tapi tak bila ye wahahhaha...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih