Monday, January 24, 2011

Cheesetart

Oh yeahhh..aku sangat teringin nak makan ini..harituh beli sebiji harga rm2.40 ke rm2.60 ntah..huhuhu senyap kejap keteringinan nak makan tapi pastuh nak makan lagi...jadi buat la walaupun terpaksa mengorbankan saki baki duit hujung bulan yg ada  (aku memang suka perabih duit hujung2 bulan..wakakaka) sebab nak beli cheese (aku sangat suka cheese tapi kurang sikit dari tom&Jerry. dia makan cheese banyak2 tapi tak besar2 pun).


ni kali ke2 aku buat..dulu pernah buat tapi shell dia
sangat tebal hahhahah yang ni sudah okey lo..tapi kena cuba lagi, lagipun aku lupa la plak nk letak tepung jagung sket..entah cemana leh lupa (ermm tak sabar nak bagi siap la tuh...). Abaikan je lah corak kat atas tuh, aku bukan tahu nk lorek apa tapi kang kalau tak letak, kosong pulak kang...


ermm lepas nih aku nak buat tanpa inti lah..sebab aku cuma nak makan shell ngan cheese dia je sebab tak best la letak blueberry, aku tak rasa kekejuan tart nih..hehhehe oo yeahh..resepi aku masih guna resepi yg sama, dari Noraini Zakaria. Cuma aku buat separuh adunan, dapat dalam 21-22 biji.

 

2 comments:

cHempaka Truly Chocs said...

wah besnye nampak.tengok kat resipi pn.noraini takde lak tepung jagung.mana nak taruk tu ye, kat dalam adunan shell laa ek?ehe sowiii kita tak penah buat tart =)

ozzyorange9768 said...

heheh memang sangat best!wahahha tepung jagung taruk sikit sahaja dalam adunan cheese tu biar tak merekah masa bakar..tu petua dapat dari kakak, dia pun tanya kat pn noraini.

apa lagi chempaka,buat lah..senang je kan...wahahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih