Monday, January 24, 2011

Bubur kacang hijau

Salam..hehheh saja je nk letak, sibuk2 sini..walaupun mcm tak kena je, tapi biarlah..kan aku nyer tempat letak koleksi harta karun nih wahahha..huh mengarut sudah


teringin nak makan bubur kacang. buat simple je guna
barang2 yg ada..kacang hijau, garam, gula, air ngan santan sudah. daun pandan takda, halia tak suka, durian adik adec aku tak makan (jemmm...mentang2 dari kecik hidup membesar dengan durian..huh susah aku nak terima kenyataan yg diorg tak makan durian)..heheh lagi pun tak kuasa aku nak g cari durian. guna aje lar apa yg ada, prinsip org malas yang nak makan..

alhamdulillah..makan gitu pun sedap, makan ngan roti pun bole (ermm tapi tak syok lah sbb aku rasa roti gardenia tu masin lah..) tapi aku lagi suka makan gitu je..uish org diet tak leh makan banyak.

buat jugak sambal sardin hancur makan ngan roti untuk sarap harituh (sekali ngan lunch la..paham2 sudah..). petang masak pulak ayam cili api ngan kobis tumis..(uhh..terlebih rajin pulak aku masa tuh..wakakkaka)..gambar takda. tak payah la. tunggu aku beli mangkuk lawa2 kang (hehhe tu macam nak menunjuk tuh..wahaahha) aku pun masak biasa2 mcm mak aku ajar takdenya serai (abah tak suka..hehhe) ke halia (tak suka jugak..) ke segala daun lain (daun apa ek..entah..daun kari ngan daun limau purut ke daun apalagi entah aku pun tak tau)..sesuai betul ngan jiwa aku...ermm..tapi aku ingin nak buat rendang..huhuhu melalut sudah...


 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih