Monday, February 18, 2019

Assalamualaikum!..hai semua

Salam..

hai semua..semoga semua yang masih singgah ke blog ni bahagia selalu..

Lama tak membebel dalam ni. Sayang sangat dengan blog ni. Sekali sekala datang tengok resepi lama-lama yang memang ada rekod dalam blog ni je. Sesuai dengan tagline 'Apa saja yg aku buat.. supaya aku ingat di kemudian hari yang aku pernah buat....', kadang bila dibayangkan, tanpa rekod kat dalam ni, memang aku tak ingat langsung apa yang aku dah pernah buat. Segala gambar, resepi, order, design etc. mengingatkan aku yang aku boleh dan yang paling penting, pernah buat rupanya.

Dan sekarang dan tika ini aku sangat rindu nak buat kek, sangat rindu nak melakar corak-corak atas kek yang walaupun tak seberapa tapi bagi aku ia memberikan kepuasan dan kadang melegakan stress yang agak menekan.

Bila start buka blog balik, tengok kawan-kawan blog, rasa rindu pula nak baca cerita masing-masing. Walau jarang bertegur, dan cuma kadangkala singgah dulu-dulu, ia tetap tercatat dalam buku kenangan.

Bila tak rekod resepi, atau dengan kata lain masak campak-campak ikut sukahati, memanglah sedap kadang, tapi rasa tu yang jadi macam harini buat rasa lain, bulan depan buat 'eh, kenapa rasa lain plak ni'..heheh

Jadinya, ingat nak mula rekod semula apa yang dibuat supaya senang nak tengok resepi kemudian nanti.

Yang terbaru ni, aku dah jumpa resepi puding karamel yang sedap sangat bagi aku. Dengan kurang manis dan kurang bau telurnya. Bila bawa ke ofis pun, kawan-kawan ofis kata sedap..alhamdulillah..nanti aku share ya..memang nak buat lagi.. Tunggu 2-3 minggu lagi sebab nak controlled gula dan manisan yang masuk dalam badan ni ha..hahhahaa

Harini pula, cuba resepi roti. Tapi tak berapa menjadi. Tapi tak pa, dah ada plan lain untuk roti yang tak jadi tu. Hopefully jadilah plan tu, nanti boleh share gambar kat sini.

Semalam masak daging sambal merah. Resepi sendiri yang paling basic. Aku memang tak berapa tahu masak daging ni. Jarang-jarang atau boleh dikatakan setahun adalah dalam sekali dua masak daging. Tu pun sebab nak habiskan daging raya korban tahun lepas hihi..alhamdulillah setelah bertahan menunggu dagiing empuk, hasilnya bagi aku boleh dapat markah 70%. Kira oklah kan. Kena cuba banyak kali lagi nak capai >90% hahah

Oklah..entah apa yang aku membebel-bebel ni..layankan je lah

Jumpa lagi..

2 comments:

mamapp said...

Rajin ko memasak Faiz.. Tak sabar nak ltgk resepi puding karamel

Faiz said...

insyaAllah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih