Tuesday, October 26, 2010

Cotton cheesecake

salam..:D heeee..nak habiskan cheese..sebenarnya teringin sangat nak  buat kek, tak kisahlah kek apa pun...janji aku leh buat kek huhu jadi lah benda nih..arituh aku beli buku 'Kompilasi hidangan berkeju - Noraini Zakaria'..kira aku testing resepi la nih.

ni cotton cheesecake, lain ngan japanese cheesecake. struktur aku lum tau sgt beza dia, tp cara/kaedah antara dua kek ini lain..ingredient pun sedikit lain..pasni aku nk buat japanese cheesecake lagi pastu nak compare, tapi taktau lagi bila..sila tunggu..wahahhaha


Nak bagi tengok struktur dia..lembut...


Baked..untuk jual, saiz adalah 8"@9" atau 2 pcs x 6"


aku saje masukkan dalam cup sikit, nak tengok ok kalau masuk dalam cup...kesimpulannya sangat ok..tekak aku yang suka cheese ni kata lah..(huhu aku mcm nak makan pizza hut yang baru tu lah, yg ada berapa jenis cheese ntah..huhu..masalah..) alhamdulillah..malam td lepas masak jer, 4 cup aku telan + 1 slice..pagi td lagi 1 cup + 2 slices..jemmmm..owh...


makan gitu aje pun sedap, makan ngan blueberry filling pun sedap, tapi bagi aku kalau makan ngan blueberry filling nih, rasa kek nya tenggelam la...pasnih aku nak try plak ngan choc ganache...huishhh..


alamakkk...baru teringat..lupa la nak buat marble ngan coklat...adooyai..xpa2. nanti buat lagi

harga:
- rm55.00 @
- rm 58 dgn blueberry filling


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih