Monday, December 21, 2009

Puding karamel & cupcake

Salam korg, tq2 pada sapa yg kadang sudi jengah blog yg bersepah ntah hapa2 ni hehhehe malas sebenarnya. Ni puding karamel, dah lama tak buat, tetiba harituh teringin nak makan..tapi aku nih kalo teringin tuh, bukan bnyak pun aku makan, secoit jer..



Ni vanila cupcake..mula2 nak buat choc cupcake tapi tukar plan..malas..hahhaha dalamnyer aku lapis ngan krim + blueberry..ermm..sebenarnya aku cuba 1 resepi kek tapi masukkan dalam cup. naik cantekk cuma bau telurr. kuat siott bau telur tuh, pening kepala aku. jadi aku kenalah cari alternative lain dan itulah dapatnya..tak amik pun gambar bila dah kerat cupcake nih...aku lapis cam lapis kek biasa, kuarkan dari acuan, belah 2 melintang, lapis ngn krim ngan blueberry katup balik..cara nak masukkan balik, terbalikkan cupcake yg dah siap lapis tadi pastuh masukkan cup tu semula (kiranya cupcake sekang berada di posisi terbalik) dan betulkan posisinya semula hehehhe dapat dari buku resepi yg attach kat tepung kek MFM

Hasilnya..tak de langsung bau telurr..



Ada lagi sebenarnya yg aku buat, tapi tak amik gambar pun..harituh makan puding roti kat Pasific hotel, sedap..bila teringin, aku buat la sendiri...pun tak amik gambarnya. order2 choc pun aku tak amik gambarnya..ermm

2 comments:

Rozita Ceritaita said...

wah..sedapnya puding ko...bila la aku nak beli kukus ni...waaa

Ozzyorange9768 said...

hehhe ta!puding nih tak guna kukus la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih