Sunday, January 15, 2012

Cheese Cupcake Kecut...

Salam..:)

Tu soalan adik aku..'Faiz..naper ko punyer kek kecut..?'..hahah masa mix lagi aku dah tahu aku terlebih pukul..hehhe tapii rasa memang superb!!..tak kisah la rupa cemana pun..wahahha alasan..


Dah lama pandang-pandang, jeling-jeling, teringat-ingat resepi kat sini..Leen My Secret Cookbook..thanks ya Leen..tapi tu la tak cantik macam tuan nyer resepi buat..

 

Base aku guna kek yg ada lebih hari tu, aku hancurkan tambah non-dairy whipping cream sesudu kemudian tekan dalam paper cup..Aku letak resepi cheese nya sahaja ya..resepi penuh ada di blog Leen..

Cheese Cupcake
Sumber: Leen

Bahan-bahan:
250g cream cheese
70g gula aising
200ml susu cair -- aku guna non-dairy whipping cream

2 biji telur

Caranya:
Pukul semua hingga tidak berketul-ketul.

*pesan Leen, make sure cream cheese tu lembut tau..


heheh aku nyer masih tak cukup lembut cheese nya masa tuh..jadi lama la aku pukul adunan tu..dah kecut jadinya...tapi kalau tengok kan struktur cheesecake ni, walaupun turun, tapi bukan bantat..ia tetap struktur cheesecake cam kat SR tu..hehhe tapi tulah..lama tak buat kan..cam blur je masa buat..hehhe tapi alhamdulillah tetap sedap..no doubt. it's delicious!!..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih