Friday, January 28, 2011

Orange Buttercake

Kek Mentega Oren, lama dah resepi terperap wakakka takda permintaan..tiba2 ada, wahh peluang terbuka untuk eksperimen aku..yeahh!!
 

Resepi dari blog MakLangAzie, Orange Buttercake. Method kek nih lebihkurang macam nak buat kek nih. hehhehe aku yg memang suka memandai2 nih, pergi kurangkan gula jadi 150g, masukkan ovalette 1sudu mkn@15g dan sukat orange sunquick sampai 120 g..wakkkakaka lembut sungguh lah kek nih..


Tak sabar nak balik rumah nak makan kek nih lagi..adik aku kata masam. jadi aku kena rasa dulu (maklumlah semalam makan masa tengah teruja ngan takut lemaks, jadi teragak2lah hehhe), pastu baru aku leh decide (ceh..decide konon) samada aku nak kurangkan orange sunquick atau nak lebihkan gula..hehhehe

UPDATE (29/8/12): Digalakkan untuk merujuk kepada resepi asal seperti link yang disertakan di atas..untuk resepi lain moist orange buttercake bole ke sini hehe terima kasih

 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih