Monday, June 28, 2010

Princess cake

Tukar tajuk..taknak arr tajuk barbie..ni order dari Noly utk anaknya..Noly nak hari Sabtu, hari Rabu dia baru bgtau sbb nya dia ke kedai tapi kat kedai kena tempah 2 minggu awal..alhamdulillah rezeki, klo mmg dah rezeki kita takkan ada siapa yg bole ambil dari kita dan klo dah mmg bukan rezeki kita, buat mcmana pun, takkan jd kita punya..aku plak plan nak balik kg hjug mggu tuh..pikir2, sempat lah aku buat n hantar malam jumaat..adik aku plak kata, aku jadi last choice hehhehahahha aku sikit pun tak rasa down, tapi aku rasa gembira suka alhamdulillah sebab akhirnya aku dapat peluang buat barbie kek nih yg bahawasanya aku takkan buat utk suka2 makan sendiri wahahaha dapatla aku tau jauh mana aku leh pegi..heee


Noly suruh taruk segala tone pink yg ada, aku plak takut2 nak taruk bnyak2 takut pahit nnti buttercream tuh..tp ok jer..dan mula2nya aku ingat nak buat ropol2 kat skirt belakang tuh sampi la kebawah tetapi sesungguhnya aku kekurangan shortening, salah satu barang yg aku guna utk buat buttercream bunga, rumput, ropol dan yg sewaktu dengannya..jd aku decide, skirt buat guna buttercream yg biasa (yg selalu jd filling cake tu)..dan yg lainnya, ie bunga ropol dll guna buttercream yg guna shortening td..hehhe aku mmg suka nozzle rumput sebab tu kek2 aku asyik la ade rumput jer heheh


Nak kata lawa, biasa2 je..comot..yeah mmg ade comot..sederhana saje lah. 1st time deco kek nih, dalam keadaan kalut..


kek nih ade 4 lapis, maknanya 3 filling, choc ganache-bluberry-choc ganache. Apa2pun tima kasih Noly..


Walaupun hasilnya sederhana aku tetap mengharap dia suka n gembira. adec aku nmpak..'besarrnyerr skirt diaa'..hehhe ady sorg lagi 'mcm busut aku tengok!' hahhahaha tu yg lagi sorg tak nmpak tuh


Terima kasih jgak utk adik aku yg tolong aku hantar kek..dia drive, aku pegang kek, takut tergelincir..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih