Friday, July 31, 2009

Jambangan bunga dalam bakul

okeh..dummy jer nih. aku beli polisterin. senang sikit bila aku nak try skill baru, tak yah la aku buat kek (kembang semacam badan nih...)....tapi tak berapa syok deco atas dummy nih, sebab wafer cone tak bole nak cucuk huhuuu jadi kena lubangkan dulu tempat nak letak bunga tu, jadinya kedudukan bunga cam tak cantik...


betul la orang kata, practice make perfect. sbb masa deco ni lah aku tau macamana buat daun yang betul (macam masa kelas aritu)..selama ni, aku buat daun asyik tak jadi daun (aku ingat sebab nozzle aku tak sama macam nozzle cikgu-kes taknak ngaku salah sendiri la nih)...kena press piping beg kuat dgn statik dan tarik, jangan isi bc banyak-banyak dalam piping beg huhuhu


Bunga-bunga pada aku ada improvement, tapi letih la jugak aku nak membetulkannya...jadi aku kena more practice..lagisatu.....sebenarnya lapisan bc atas tuh mula-mula takda lah seteruk tuh, disebabkan aku nih cuai/leka ditambah dengan penat teramat (penat woo nak buat bunga-bunga ni..asyik tak jadi jer aku buat) jadinya asyik la terkena jer tangan aku kat bc tuh...design tepi tak usah cakap la...memang terukk...huhuhuu


Lepas siap tuh dan aku tengok2 deco tuh, ermmm takkan nanti aku nak deco kek orang cam tuh dengan comotnya kat bc atas, dan dengan dengan tepi yang tak menarik...aku termotivasi sendiri...nak buat experiment lagi untuk design lain..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih