Friday, March 18, 2011

Moist Chocolate Cake

Salam..oo yeahhh!!...


Lama la sangat tak makan kek nih, lama la jugak teringin nak makan..tapi tangguh tangguh jer diet la penat lah..bahan takda lah


Saja buat besar sikit bawak g opis..resepi kek ni lain dari dari resepi yang aku guna utk kek yang ada fresh fruit macam kat sini. Yang ni ada tambah fresh milk.


Kalau order, aku akan letak filling ganache dalamnya, tapi sebab tak sabar, tak yah lah taruk filling. Kek tak peroi tapi sangat lembut hehhehhe


Moist Chocolate Cake
Bahan2: (untuk Loyang 9x9)
250g mentega
235g gula
4 biji telur gredB
250g srf*
40g serbuk koko*
1st sodium bikarbonat*
1st baking powder (kalau guna tepung superfine, 2st)*---> ayak
1 1/2 gelas/cawan susu segar (emm gelas kaca yg jernih yg org buat kenduri tuh)

Caranya:
1. pukul mentega & gula sampai kembang
2. masukkan telur satu demi satu dan pukul sebati
3. masukkan bahan2 yg diayak td ke dalam adunan 2, selang selikan dengan susu
^^petua dapat dari mat gebu, bila selang seli mcm nih, last sekali mesti tepung biar tak berketul2
5. masukkan dalam loyang yg dah di gris & dialas kertas minyak
6. bakar dengan suhu 175degC, 45-50 minit

jom makan!..

Berat >1.5 kg..hehhe saiz round 8"/empatsegi 9", tinggi ~2"..

2 comments:

Rozita Ceritaita said...

bila ko buat ni...? kalau aku tau aku gi singgah ambik sikit semalam...cett..makan sengsorang..!

Faiz said...

wahahhaha ko pun tak bgtau ada kat sini, datang senyap jew..
td mlm la aku buat, teringin sangat. ni kat opis teringat2 nih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih