Sunday, January 29, 2012

Kue Teow Goreng Basah

Assalamualaikum..
Hehe..ni sarapan hari apa ye..emmm Rabu kut tak ingat la..nak update blog tak sempat. Walaupun simple je tapi nak jadikan entry juga. Ambil gambar pun sebelum gi ofis. Baik tak sampai lambat sebab tak jem sebab ramai yang sambung cuti seminggu minggu lepas.


Sangat simple..ringkas..buat basah2 sikit..sedapnya..sayur tak sempat nak masukkan..hehe 

Kisar 1 biji bawang besar/2-3 biji bawang kecil, 1-2 biji bawang putih, ikan bilis, segenggam lada kering yang dah direbus dulu. Tumis bahan kisar sampai lada masak, masukkan sotong. bila sotong dah agak masak sedikit, ketepikan, pecahkan telur. masukkan garam, gula dan sedikit air..masukkan kue teow & kicap sedikit..perasakan garamnya..kalau macam aku suka yang basah, aku akan lebih kan air, kemudian lepas masukkan kicap. ia akan jadi pekat...

Friday, January 20, 2012

Tiramisu Cupcake..Farewell Lagi..

Assalamualaikum..
Tadi malam punya. Haritu ada farewell di opis, kami buat ala potluck..aku bawak la tiramisu cake, bole tengok di sini..alkisahnya ramai yang suka, jadi untuk farewell hari ni, diorang pesan bos bayar lagi tapi masukkan dalam cup pula.:D


pssst....lorek coklat atas strawberry tu ada macam tali kasut la pulak..wahahhaha entah apa-apa je ntah..


Pagi tadi masa pergi kerja jem sedikit kat mrr2, break emergency...perghh alhamdulillah..tak terpelanting..masa break tu, aku memang rasa emergency betul lah (gerimis, jalan basah)..aku tengah buka tingkap sebelah driver sit nak lap cermin sikit sebab banyak air, tak clear nak tengok kereta dari sisi, sekali pandang depan (dalam jarak masa yang sangat sekejap)..uish..tapi yang aku ingat masa tu bukan tiramisu ni, bukan kereta aku, tapi keselamatan kereta depan aku ish ish..Honda City putih..lain kali berhati-hati ya faiz..

Alhamdulillah selamat.

Berminat dengan Tiramisu ni? Bole buat sendiri hehhe kalau malas atau tak berapa rajin atau nak cepat bole contact, call/sms aku..phone no ada di profile aku..

Till then..insyaallah

Maggi Asam Laksa campak2...

Assalamualaikum..

Heee lapar tahap dahsyatt..masak kul 12 malam pas buat tiramisu. hehhe tengok lah, sayur sampai layu aku rebus..letak udang ngan bawang je pun..telur konon-kononnya nak direbus cecantik tanpa kulit..tapi alamakk..nape jadi gitu eh?..hahhaha gelak sendiri..


Masaknya 10 minit, makannya 2 minit!

Thursday, January 19, 2012

Makan je lah selagi belum jemu..

Salam..:) kang dah jemu tak da nya lah aku nak makan lagi..

kali ni lagi sempoi..takda bawang, takda minyak..letak air sikit dalam kuali, biar mendidih, masukkan telur, masukkan serbuk lada ajishio putih dan hitam, kacau-kacau hancur kan..sudah..angkat dan masukkan mayonis...lebih lembab dari yg sebelum ni...



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih