Monday, February 1, 2010

Begedel...

hehehhe betul ke ntah ejenyer tuh...begedel ikan bilis jer..kentang rebus yg dilenyek, garam sikit, ikan bilis yg ditumbuk ngan lada sulah, bawang besar potong dadu, daun sup ngan daun bawang ngan kuning telur sebiji (klo kentang byk, 2 biji)..jgn masukkn telur putihnyer, nnti begedel jadi hancur masa goreng..hehhe dulu aku penah buat, taram 2 biji telur suma aku masuk, jadinyer lembik..dan kepal2 bulat2 kecik2 ke besar2 ker, celup dalam telur n goreng..


erm aku tak buat deep fry, jadinyer lepas jer aku siap masukkan beberapa begedil semuat myk dalam kuali, aku cepat2 balikkan begedil tuh biar telur yg salut belah atas begedil tuh masak..jd begedil aku tak le hancur lagi...(dulu penah jadi, tu yg buat camni tuh)..pastuh balik2 kan sampi agak2 dah masak, angkat...dan makan...huahuahua sedap...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang selalu dijenguk..Terima Kasih